Emmin ja Niinan tarina

Kuva: Sauvo Jylhä

KORONAKEVÄT 2020

ja miten minä sen koen.

Emmi Benson ja Niina Kontusalmi

HopLop Seikkailupuiston yrittäjät

  • Facebook Social Icon

HopLop Kerava on ollut vuodesta 2008 lähtien yrittäjävetoinen sisäleikkipuisto. Vuonna 2017 se koki omistajanvaihdoksen kun me Niina ja Emmi toteutimme pitkäaikaisen unelmamme yrittäjyydestä. Niina on ollut HopLopissa töissä vuodesta 2010 asti ja Emmi hyppäsi mukaan nuorten mielenterveystyön parista. Itseasiassa ajatus HopLopin yrittäjyydestä lähti liikkeelle syksyllä 2016 kun olimme samaan aikaan äitiyslomalla.

Kun korona iski maaliskuussa, asiakasvirtamme pysähtyi saman tien, tulorahoitus tyssäsi mutta kulut ovat juosseet täyttä vuokraa myöten. Lohdutimme itseämme ajatuksella ettemme ole tässä tilanteessa yksin emmekä ole voineet asialle mitään. Miksi murehtia sellaisesta mihin itse ei voi vaikuttaa mitenkään? Vaikka huolia on ollut niin olemme silti onnistuneet nauttimaan tästä toisesta äitiyslomasta kun olemme hoitaneet neljää lastamme kotona ja samalla yrittäneet pelastaa yritystämme koronan kynsistä.

Puistomme ehtikin olla kiinni reilu kolme kuukautta. Iloksemme saimme monia kannustavia viestejä ja useat asiakkaat ostivat meiltä lahjakortteja myös poikkeusaikana - suuri kiitos teille! 😍 Kun kerran laittaa 1234 neliötä kiinni, kestää siinä hetki ennen kuin sen saa uudelleen auki. Olemme joutuneet luomaan täysin uusia toimintatapoja kuten ajanvarausjärjestelmän sekä olemme investoineet moniin eri siivoustoimenpiteisiin.

Valitettavasti emme ole vielä pystyneet ottamaan omaa henkilökuntaamme takaisin töihin ja siitä olemme todella surullisia 😢 Tiesitkö, että henkilökuntamme keski-ikä on 20 vuotta? Meille on ollut aina kunnia-asia työllistää nuoria. Tämä kesä tulee kertomaan meille, selviämmekö koronan aiheuttamista tuhoista. Meidän kannalta olisi tietysti kivempi jos vettä sataisi mutta toivotaan nyt sitä aurinkoakin vähän.

Siispä nyt jos koskaan on oikea aika tukea paikallisia yrityksiä! #ekanakerava #kerava #keravadesign

 

Valitse keravalainen vaihtoehto. Ekana Kerava-kampanja käynnissä vuoden loppuun asti.

Lisätietoja: https://www.keravadesign.fi/ekana-kerava-kampanja

Keravalainen yrittäjä, kerro oma koronatarinasi! Yrityksiä on täällä ympäri kaupunkia lähemmäs 3000.

Miten korona on muuttanut sinun elämääsi ja sinun yrityksesi toimintaa? Miten sinä näet tulevaisuuden?

Mitä sinä toivot keravalaisilta? Kertomalla oman tarinasi autat meitä kaikkia kaupunkilaisia ymmärtämään,

mikä arvo yrityksillä on Keravan hyvinvoinnille ja kehitykselle.

#ekanakerava #keravadesign #kerava

© 2016 Kerava Design • Superior Web Design symboli.fi

Katso ajankohtaiset kuulumiset

  • Facebook Social Icon